آژانس مسافرتی آهوبال آژانس مسافرتی آهوبال .

آژانس مسافرتی آهوبال

تور لبنان

 


 


تور لبنان
لبنان کشوری عربی با طبیعتی زیبا، سواحلی رویایی، دریاها و جاذبه‌های دیدنی فراوان است. بیروت پایتخت لبنان است و به عنوان عروس خاورمیانه شناخته می‎شود زیرا زیبایی بسیار چشمگیری دارد. در سفر با تور لبنان می‎توانید به انجام تفریحات هیجان‌انگیز ساحلی بپردازید و جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی این کشور را نظاره کنید. قبایل مختلف عرب با سنت‌های دیرینه خود، یادگارهایی را از تاریخ کهن لبنان در موزهای این کشور بر جای گذاشته‌اند.

بنابراین اگر مشتاق هستید که بیشتر درباره تاریخچه لبنان و سرگذشت آن در طی سال‌های طولانی بدانید، باید به موزه‌های مختلف این مقصد توریستی، سری بزنید. این کشور به دلیل نزدیکی به دریای مدیترانه و داشتن بخش‌های کوهستانی، در تابستان بسیار گرم و شرجی و در زمستان‌ها سرد است. غذاهای لبنانی همچون فلافل و شاورما نیز بسیار معروف هستند و شما می‎توانید از خوردن انواع غذاهای این کشور در رستوران‌های محلی لذت ببرید. اگر می‎خواهید به لبنان سفر کنید و خاطرات خوشی را از گردش و تفریح در این مقصد دیدنی برای خود ثبت کنید، تور خود را از سایت آژانس گردشگری آهوبال رزرو کنید و با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

 


آیا برای سفر به لبنان نیاز به ویزا داریم؟
اگر با هدف گردشگری به سوی لبنان حرکت می‎کنید و باید بدانید که خوشبختانه طبق توافقاتی که میان دولت‌های کشور ایران و لبنان وجود دارد، ایرانیان برای ورود به خاک این کشور نیازی به اخذ ویزای توریستی ندارند. البته باید سفرتان کمتر از 30 روز باشد و اگر نیاز دارید که سفر طولانی‎تری داشته باشید، باید نسبت به اخذ ویزای توریستی لبنان اقدام کنید. بنابراین شما می‎توانید به راحتی در فرودگاه این کشور و با پرداخت هزینه‌ای 35 دلاری، ویزای لبنان را بلافاصله در بدو ورودتان دریافت نمایید. مدارک مورد نیاز بری اخذ ویزای لبنان به شرح زیر است:

پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
یک قطعه عکس 4x6
پر کردن فرم درخواست ویزا
اگر کمتر از 18 سال سن دارید، نامه تأیید اجازه سفر از پدر و مادر
تمکن مالی لازم برای اثبات توان پرداخت هزینه‌های اقامت در لبنان
مدارک اثبات رزرو هتل و داشتن بلیط پرواز رفت و برگشت
گواهی اشتغال به کار
اثبات نداشتن هیچ گونه سابقه‌ سفر به اسرائیل و مهر آن در پاسپورت
 


نحوه تعیین قیمت تور لبنان چگونه است؟
هزینه تور مسافرتی لبنان چندان گران نیست و وابسته به فاکتورهای بسیاری است. انتخاب هتل و پرواز بیشترین تاثیر را در تعیین نرخ تور شما دارند. مسلما اقامت در هتل‌های 5 ستاره و لوکس، همراه با پروازهای خارجی و فرست کلاس، هزینه تور شما را به شدت افزایش می‎دهند. در عوض اگر اقامت در هتل‌های 3 ستاره و یا اقامتگاه‌های ارزان لبنان را انتخاب کنید، می‎توانید تا حذ زیادی در هزینه‌های سفرتان صرفه جویی کنید.

قیمت پروازها نیز بر اساس شرکت هواپیمایی و نوع کلاس آن‌ها مشخص می‎شود. به عنوان مثال پروازهای اکونومی، بیزنس کلاس و فرست کلاس از نظر قیمت بسیار متفاوت هستند. شما باید برای کاهش قیمت تور لبنان خود به سراغ پروازهای داخلی با کلاس اکونومی و یا پروازهای چارتری بروید. از طرفی لبنان آب و هوای گرم و شرجی دارد و در تابستان‌ها تعداد متقاضیان تورهای این کشور کاهش پیدا می‎کند. از این رو تورهای لحظه آخری و یا آفرهای تور لبنان ارائه می‎شوند. در این شرایط قیمت تور لبنان تا 50 درصد افت پیدا می‎کند و امکان سفر برای کسانی که به دنبال تورهای ارزان هستند، فراهم می‏شود. تعداد روزهای اقامت شما نیز بر قیمت تور لبنان اثر می‎گذارد. اگر اقامتی 7 روزه را برای خود انتخاب کنید، باید به ازای هر شبی که در هتل مورد نظر اقامت دارید هزینه بپردازید و به این ترتیب نرخ تورتان بیشتر می‎شود.

 


آب و هوای کشور لبنان
همانطور که قبلا گفتیم، آب و هوای لبنان گرم و شرجی است. از این رو برای سفر با تور لبنان، حتما شرایط جوی را در نظر بگیرید. این کشور در فصول مختلف سال دارای آب و هوای متغیری دارد. در تابستان‌ها اگر در کنار سواحل زیبای آن قدم بزنید، می‎توانید به خوبی رطوبت و گرمای زیاد هوا را حس کنید. در زمستان‌ها نیز هوایی کوهستانی و سرد جریان دارد. بنابراین بهترین شرایط آب و هوایی در فصول پاییز و بهار وجود دارد.

در اکثر مناطق لبنان سالانه دشاهد بارش باران و برف هستیم ولی برخی از قسمت‌ها به دلیل وجود کوه‌های مرتفع، از این بارش‌ها محفوظ هستند. جالب است بدانید که به دلیل شرایط اقلیمی، جنگل‌های سدر بسیاری در لبنان وجود دارد و این درخت به عنوان نماد ملی این کشور محسوب می‎شود.

 


بهترین زمان برای سفر با تور لبنان چه موقع است؟
مرداد به عنوان گرم‌ترین ماه سال در کشور لبنان بوده و دی سردترین ماه است. در نتیجه بهترین زمان برای داشتن سفری خاطره‌انگیز و ایده‌آل، فصل بهار و پاییز خواهد بود. بارش باران در این فصل‌ها کمتر می‎شود و هوای لبنان برای گردشگری بسیار معتدل و عالی است. اگر تصمیم دارید در فصل زمستان با تور لبنان همراه شوید و به شهر بیروت بروید، باید بدانید که زمستان‌ها در لبنان چندان سرد نمی‎شود. فقط احتمال بارش باران‌های پراکنده وجود دارد و نیازی نیست لباس خیلی گرم با خود ببرید.

 


سفر با تور لبنان هوایی
با اتمام جنگ، سال‌هاست که گردشگران بسیاری راهی سفر به لبنان می‎شوند و این کشور در حال پیشرفت بیشتری در صنعت توریسم است. هر ساله ایرانیان بسیاری نیز به لبنان و علی الخصوص شهر بیروت سفر می‎کنند. پروازهای متعددی برای رفتن از ایران به مقصد لبنان وجود دارد. همچنین خوب است بدانید که پروازهای تهران – بیروت، علاوه بر اینکه از فرودگاه امام خمینی تهران حرکت می‎کنند، از سایر شهرهای کشورمان مانند اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز و ... نیز انجام می‎شوند.

اگر به دنبال تهیه بلیط هواپیما لبنان با کمترین قیمت هستید، باید بلیط‌های آفری و یا چارتری را بخرید. فاصله‌ای در حدود 1463 کیلومتر از تهران تا بیروت وجود دارد. بنابراین مدت زمان پرواز از تهران به مقصد بیروت، 2 ساعت و 45 دقیقه خواهد بود. کشور لبنان دارای یک فرودگاه بین‌المللی با نام رفیق حریری است که در شهر بیروت واقع شده و پروازها در آن فرود می‎آیند. برای رزرو بلیط پرواز خود به مقصد لبنان، همین امروز با کارشناسان آژانس گردشگری آهوبال تماس بگیرید.

 


پرواز لبنان با چه ایرلاین‌هایی انجام می‌شود؟
برای سفر با تور بیروت لبنان ایرلاین‌های متنوعی وجود دارند که پروازهایی را ارائه می‎دهند. به طور کلی بهترین پروازها برای تور لبنان که می‌توانید بلیط آن را از طریق آژانس گردشگری مورد نظرتان تهیه کنید عبارتند از: پروازهای مستقیم هواپیمایی ماهان (Mahan Air Airlines)، قطری (Qatar Airways)، ایر عربیا (Air Arabia)، ترکیش (Turkish airlines) ، امارات (Emirates)، ایرفلوت (Aeroflot)، هواپیمایی ایران ایر (Iran Air Airlines)، لوفتهانزا (Lufthansa Airlines).

 


جاذبه‌های توریستی و تفریحی لبنان کدامند؟
لبنان شهرهای توریستی بسیاری از جمله بیروت، طرابلس، صیدا، زحله، صور و … را دارد که همه ساله گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشانند. هر کدام از این شهرها جاذبه‌های دیدنی منحصر به فردی دارند که در سفر با تور لبنان می‌توانید آن‌ها را ببینید. صنعت گردشگری در کشور لبنان بسیار پیشرفت کرده و امروزه به عنوان اصلی‌ترین منبع اقتصادی این کشور به شمار می‌رود. جاذبه‌های تفریحی لبنان نیز شامل شنا کردن در آب‌های شیرین و سایر تفریحات ساحلی است که عمدتا در فصل تابستان برای مسافران تور لبنان قابل انجام خواهند بود. در زیر برخی از اماکن دیدنی کشور لبنان را معرفی کرده‎ایم که عبارتند از:

 


شهر بیبلوس
یکی از شهرهای پرطرفدار لبنان که می‌توانید در سفر خود ببینید، شهر بیبلوس است. این شهر مناطق دیدنی و باستانی بسیاری دارد و جزو قدیمی‌ترین شهرهای دنیا به شمار می‎رود. در بیبلوس رستوران‌ها و بنادر زیبایی وجود دارد که باعث جذب گردشگران می‎شود. بنابراین اگر با تور لبنان همراه شدید، حتماً در رستوران‌های معروف این شهر مانند باب المینا، یک وعده غذایی عالی را امتحان کنید.

 


شهر صیدون
یکی دیگر از مناطق دیدنی لبنان، شهر تاریخی و زیبای صیدون یا صیدا است. در تور لبنان می‌توانید به شهر صیدون بروید و از خیابان باستانی فنقی‌ها دیدن کنید. در این شهر می‎توانید به بازدید از بازارها و خیابان‌های تاریخی، مساجد باستانی، قلعه‌های زیبا و موزه‌های صابون بپردازید. صابون‌های حاوی روغن زیتون یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های شهر صیدون هستند که می‎توانید آن‌ها را از بازار تهیه کنید.

 


غار جعیتا
غار جعیتا منطقه‌ای توریستی در تور لبنان است که بازدید کنندگان بسیاری دارد. این غار تا شهر بیروت 20 کیلومتر فاصله دارد. همچنین یک باغ وحش در اطراف این غار وجود دارد . بنابراین مسافران می‎توانند هم از غار جعیتا و هم از باغ وحش نزدیک آن دیدن کرده و لحظات خوشی را تجربه کنند. اتومبیل‌های مینی کابلی وجود دارند که تا دهانه غار حرکت می‎کنند و به راحتی گردشگران را به ورودی آن می‌رسانند. در غار جعیتا بزرگ‌ترین سنگ استالاگتیت جهان و همچنین رودخانه‌ای قرار دارد که می‌توانید با قایق از آن عبور کنید و به غارهای دیگر برسید.

 


کاخ بیت‎الدین
یکی از شاهکارهای معماری قرن نوزدهم ار می‎توانید در بنای کاخ بیت‎الدین مشاهده کنید. در اطراف شهر بیروت این کاخ ساخته شده و روستای دیر القمر نیز در اطراف این کاخ است که می‎توانید برای گشت و گذار به آن بروید. در کاخ بیت‌الدین چندین موزه قرار دارد که شامل: موزه‌های سلاح‌های سلطنتی، موزه‌های موزاییک دوره بیزانس و موزه‌های طلا و جواهرات می‎شود.

 


درختان سرو
درخت سرو سمبل‌ ملی کشور لبنان است و نمادی از غرور شناخته می‎شود. جنگلی از درختان سرو در کوهستان‌های بچار لبنان وجود دارد. این جنگل که با عنوان سرزمین خداوند شهرت یافته، در میراث جهانی فهرست یونسکو ثبت شده است. در تور لبنان می‎توانید به جنگل درختان سرو لبنانی بروید و از پیاده روی در آن لذت ببرید.

 


روستای فارایا
یکی از روستاهای لبنان فارایا است که تفرجگاهی به نام مزار درست، در بالای آن واقع شده است. این روستا حدود 2500 متری از دریاست و در آن پیست اسکی، هتل‌های لوکس و امکانات جذابی برای مسافران وجود دارد.

 


روستای دیر القمر
اگر می‎خواهید روزهای خاطره انگیزی را در لبنان داشته باشید، حتما سری به روستای دیر القمر بزنید. این روستا یکی از مناطق دیدنی لبنان محسوب می‎شود و دارای صومعه‌ای برای آرامش ماه است. جالب است بدانید که در فهرست میراث جهانی یونسکو، نام روستای دیر القمر ثبت شده است.

 


اطلاعات مهم درباره لبنان
زبان رسمی زبان رسمی: عربی
واحد پول: لیره لبنان (LBP)
طول پرواز: حدوداً 2 ساعت
ویزا: دارد
مذهب مذهب: اکثراً شیعه
اختلاف ساعت اختلاف ساعت لبنان با ایران : 1:30-
پیش شماره تلفن: 961+
شماره تماس با اورژانس: 140
شماره تماس با آتش‌نشانی: 175
پلیس گردشگری پلیس گردشگری: 112
 


بهترین هتل‌های لبنان برای اقامت کدامند؟

یکی از مهمترین فاکتورهایی که باید در رزرو تور مسافرتی به آن دقت کنید، هتل محل اقامت‌تان است. مطمئنا دوست دارید برای اقامت خود در کشور لبنان، هتلی عالی با امکانات لوکس و فوق‌العاده را داشته باشید. باید بگوییم که کشور لبنان سرزمینی کهن با آثار باستانی و متفاوت است ولی در عین حال، به عنوان پیشرفته‌ترین قطب صنعت مد در خاورمیانه شناخته می‌شود زیرا با ترکیب کردن بناهای تاریخی توانسته اماکن گردشگری ایده‌آلی را به وجود بیاورد. هتل‌های بیروت نیز از تکنولوژی‌های جدید بهره گرفته‌اند و برای پذیرایی از مسافران اقصی نقاط جهان، امکانات ویژه‌ای دارند. در زیر برخی از بهترین هتل‌های لبنان را به شما معرفی می‌کنیم:

هتل لگرای (Le Gray)
هتل شافی (Saifi Suites)
هتل هیلتون (Hotel Hilton)
هتل آلبرگو (Albergo Hotel)
هتل فنیسیا (Phoenicia Hotel)
هتل آکروپلیس (Acropolis Hotel)
هتل استی بریج سوئیت (Staybridge Suites)
منبع : تور لبنان


برچسب: تور لبنان،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۴۲:۳۲ توسط:AHOO موضوع: نظرات (0)