آژانس مسافرتي آهوبال آژانس مسافرتي آهوبال .

آژانس مسافرتي آهوبال

كشف زيبايي هاي اسرارآميز گرجستان: تور تفليس و باتومي

 

كشف زيبايي هاي اسرارآميز گرجستان: تور تفليس و باتومي
در اين گزارش، سفري به دو شهر از جذاب‌ترين شهرهاي تور گرجستان ، تفليس و باتومي را آغاز مي‌كنيم، جايي كه جذابيت باستاني با جذابيت مدرن شانه به شانه مي‌شوند.

در قلب منطقه محصور شده با رشته كوههاي قفقاز، جواهري به نام گرجستان قرار دارد. اين كشور كوچك با تاريخ غني، مناظر خيره كننده و فرهنگ پر جنب و جوش، به مقصدي  وسوسه انگيز براي مسافران ايراني تبديل شده است. در اين گزارش، سفري به دو شهر از جذاب‌ترين شهرهاي تور گرجستان ، تفليس و باتومي را آغاز مي‌كنيم، جايي كه جذابيت باستاني با جذابيت مدرن شانه به شانه  مي‌شوند.

پارك معجزه باتومي
تور تفريحي در شهر تفليس، پايتخت گرجستان
الف: تفليس - جايي كه تاريخ و مدرنيته همراستا مي شوند

 
تفليس به عنوان پايتخت گرجستان شهري با تضادهاي فاحش است. خيابان‌هاي هزارتوي آن مملو از شگفتي‌هاي معماري است كه تأثيرات تمدن‌هاي مختلف را كه هويت شهر را شكل داده‌اند، آشكار مي‌كند. قلعه ناريكالا يكي از آثاري كه در تور تفليس بازديد مي كنيم بر فراز تپه اي بلند واقع شده است و از ديرباز از شهر محافظت مي كند و مناظري با چشم انداز خيره كننده آن ارائه مي دهد.

شهر قديمي، با خيابان هاي سنگفرش و بالكن هاي رنگارنگ، بازديدكنندگان را به دوران گذشته مي برد. در اينجا رايحه خاچاپوري تازه پخته شده فضا را پر مي كند و رهگذران را وسوسه مي كند تا از غذاهاي سنتي گرجستان لذت ببرند. با گشت و گذاري در بازارهاي پرجنب‌وجوش و صنايع دستي‌، مي‌توانيد گنجينه‌هاي پنهان را كشف كنيد و با ميراث غني شهر آشنا شويد.

اما تفليس در گذشته گير نكرده است. اين شهر با معماري معاصر و صحنه هنري پر جنب و جوش مدرنيته را پذيرفته است. پل صلح، سازه اي نمادين از شيشه و فولاد، بر روي رودخانه متكواري قرار گرفته و بخش هاي قديمي و جديد شهر را به هم متصل مي كند. گالري‌هاي هنري و كافه‌هاي مد روز تفليس، نسل جديدي از ذهن‌هاي خلاق را جذب مي‌كنند و روح زندگي را در خيابان‌هاي آن دميده‌اند.

 


ب: باتومي - مرواريد درياي سياه

باتومي كه در سواحل غربي گرجستان واقع شده است، يك بهشت ساحلي است كه با تركيبي جذاب از دريا، خورشيد و زندگي شبانه پر جنب و جوش بازديدكنندگان را به خود جذب مي كند. خط افق آن با با سازه هاي  بلند آينده نگرانه و شگفتي هاي معماري خيره كننده پر شده است. بلوار باتومي كه در امتداد ساحل امتداد دارد، با برخورد امواج به ساحل، شما به گردشي آرام و دلپذير همراه با صداي روح نواز امواج دعوت مي‌كند.

جذابيت باتومي نه تنها در سواحل بكر بلكه همچنين در صنعت سرگرمي ، ميهمان پذيري و مهمان نوازي پر رونق آن نهفته است. اين شهر داراي كلوپ هايي در كلاس جهاني، هتل هاي مجلل، و زندگي شبانه پر جنب و جوش است كه سرشار از انرژي است. براي كساني هم كه به دنبال استراحت هستند، باغ گياه شناسي باتومي با به نمايش گذاشتن مجموعه گسترده اي از گياهان كمياب و مناظر خيره كننده، بازديدي آرام ارائه مي دهد.

فراتر از نماي بيروني پر زرق و برق شهر، باتومي غرق در تاريخ است. موزه آجارا نمايي كلي در مورد ميراث فرهنگي غني منطقه ارائه مي دهد و آثاري را به نمايش مي گذارد كه گذشته متنوع اين منطقه را برجسته مي كند. علاوه بر اين، مركز تاريخي باتومي با ساختمان‌هاي قرن نوزدهمي كه به خوبي حفظ شده‌اند، بازديدكنندگان را مجذوب خود مي‌كند و به عنوان گواهي بر شكوه معماري آن دوره تاريخي عمل مي‌كند.

 سخن پاياني و پيشنهاد آهوبال

تور تفليس باتومي مقاصدي بي نظير براي گردشگران ايراني هستند. مسافران چه در كوچه‌هاي باريك شهر قديمي تفليس مشغول بازديد باشند و چه در سواحل آفتاب‌گير باتومي، شيفته جذابيت اين كشور مي‌شوند. كنار هم قرار گرفتن سنت هاي باستاني و پيشرفت هاي مدرن، گرجستان را به مقصدي كم نظير تبديل مي كند،از آن جا كه قيمت تور گرجستان ارزان مي باشد ، اين مكان شگفت انگيز براي تورهاي تابستان هم مقصدي ايده آل است. براي كسب اطلاعات بيشتر با همكاران ما در آژانس  آهوبال آريا  به شماره 22797870  تماس حاصل فرماييد.


برچسب: كشف زيبايي هاي اسرارآميز گرجستان: تور تفليس و باتومي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۲۰:۰۴ توسط:AHOO موضوع: نظرات (0)

جواهرات ساحلي تركيه: تورهاي به ياد ماندني كوش آداسي ، بدروم و مارماريس

 


جواهرات ساحلي تركيه: تورهاي به ياد ماندني كوش آداسي ، بدروم و مارماريس
كوش آداسي كه در امتداد درياي اژه قرار دارد، دروازه اي به سوي شگفتي هاي غرب تركيه است. با شروع تور افسس، يكي از بهترين شهرهاي باستاني حفظ شده در جهان، تاريخ غني شهر زنده مي شود. در زمان به عقب برگرديد و در يادمان هاي محافظت شده آن، از جمله كتابخانه باشكوه سلسوس و تئاتر بزرگ قدم بزنيد. با غروب خورشيد، فضاي شلوغ بازار پر جنب و جوش تور كوش آداسي را تجربه كنيد ، جايي كه مي توانيد انبوهي از صنايع دستي، ادويه ها و سوغاتي هاي محلي پيدا كنيد.
 

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :سفري فريبنده را در امتداد خط ساحلي مسحوركننده تركيه آغاز كنيد، جايي كه تاريخ باستان به طور يكپارچه با مناظر خيره كننده و فرهنگ هاي پر جنب و جوش تركيب مي شود. در اين گزارش از شما دعوت مي كنيم تا به بررسي جواهرات ساحلي تركيه بپردازيد: كوش آداسي ، بدروم و مارماريس . اين سه شهر خارق‌العاده مجموعه‌اي از تورهاي فراموش‌نشدني را ارائه مي‌دهند كه شما را مفتون خود مي‌كنند. آماده شويد تا در تركيبي جذاب از تاريخ، زيبايي هاي طبيعي و مهمان نوازي گرم غوطه ور شويد، زيرا اين منطقه قابل توجه در مقياس جهاني را كشف مي كنيد.

 

 

تور كوش آداسي :

كوش آداسي كه در امتداد درياي اژه قرار دارد، دروازه اي به سوي شگفتي هاي غرب تركيه است. با شروع تور افسس، يكي از بهترين شهرهاي باستاني حفظ شده در جهان، تاريخ غني شهر زنده مي شود. در زمان به عقب برگرديد و در يادمان هاي محافظت شده آن، از جمله كتابخانه باشكوه سلسوس و تئاتر بزرگ قدم بزنيد. با غروب خورشيد، فضاي شلوغ بازار پر جنب و جوش تور كوش آداسي را تجربه كنيد ، جايي كه مي توانيد انبوهي از صنايع دستي، ادويه ها و سوغاتي هاي محلي پيدا كنيد.

تور بدروم :

بدروم با سواحل شگفت انگيز و تركيبي متقارن از جذابيت باستاني و مدرن، تجربه اي مسحوركننده را ارائه مي دهد. قلعه چشمگير بدروم ، قلعه قرون وسطايي است كه موزه باستان شناسي زير آب را در خود جاي داده است. در خيابان‌هاي باريك و جذاب شهر قديمي بدروم ، جايي كه بازارهاي پرجنب‌وجوش، كافه‌هاي عجيب و غريب، و بوتيك‌هاي شيك در انتظار شما هستند، بگرديد. فرصت بازديد از خرابه هاي باستاني مقبره هاليكارناسوس، يكي از عجايب هفتگانه جهان باستان را در تور بدروم از دست ندهيد.

 

تور مارماريس :

همانطور كه بيشتر در امتداد خط ساحلي تركيه قدم مي زنيد، شهر زيباي مارماريس با زيبايي طبيعي خيره كننده شما را به خويش فرا مي خواند. در يك تور مارماريس با قايق هاي آرامش‌بخش از ميان آب‌هاي نيلگون درياي اژه حركت كنيد، زواياي پنهان و سواحل بكر را كاوش كنيد. هيجان غواصي را در آب‌هاي شفاف مارماريس تجربه كنيد و دنياي زير آب پر جنب و جوشي را كه مملو از حيات دريايي رنگارنگ است، به چشم خود ببينيد . براي افزايش آدرنالين، به يك جيپ سافاري بپيونديد و خود را مهمان ضيافت رنگ از مناظر بكر، چشم اندازهاي خيره كننده و گنجينه هاي تاريخي پنهان كنيد.شما حتي مي توانيد يك تور تركيبي مارماريس بدروم هم تدارك ببينيد.

 

 

گشت هايي فراموش نشدني:

از طريق انواع تورهاي فراموش نشدني خود را در فرهنگ تركيه غرق كنيد. مي تواني در يك ماجراجويي آشپزي غرق شويد و لذت هاي خوشمزه غذاهاي تركي، از كباب هاي آبدار تا باقلواي لذيذ را امتحان كنيد. در حمام‌هاي سنتي تركيه استراحت كنيد ، شك نكنيد حمام تركي جايي است كه مي‌توانيد نهايت آرامش و تجديد قوا را تجربه كنيد. براي علاقه مندان به طبيعت، يك سفر پياده روي همراه با مناظر ديدني اطراف اين شهرهاي ساحلي را آغاز كنيد و در هواي تازه مديترانه نفس بكشيد.

مهمان نوازي و خدمات لوكس:

همانطور كه در اين شهرهاي ساحلي به گشت و گذار مي پردازيد، آماده پذيرايي از مهمان نوازي تركيه باشيد. استراحتگاه‌هاي مجلل و خوش قيمت تور كوش آداسي هتل 5 ستاره uall و هتل‌هاي بوتيك با ارائه امكانات رفاهي در سطح جهاني و مناظر خيره‌كننده از دريا در انتظار شما هستند . در كنار استخر استراحت كنيد، غذاهاي محلي لذيذ را بچشيد و از درمان هاي اسپا لذت ببريد كه به شما احساس سرزندگي مي دهد. چه به دنبال يك خلوتگاه آرام باشيد يا يك ماجراجويي پر جنب و جوش، شهرهاي ساحلي تركيه معمولاچيزي براي هر سليقه اي قابل ارائه دارند.

سخن پاياني و پيشنهادات آهوبال

در شهرهاي ساحلي فريبنده كوش آداسي ، بدروم و مارماريس ، تركيبي هماهنگ از تاريخ، زيبايي طبيعي و مهمان نوازي گرم را خواهيد يافت. در تمدن هاي باستاني غوطه ور شويد، در سواحل بكر آفتاب بگيريد و در صحنه هاي آشپزي پر جنب و جوش شكمي از عزا دربياوريد! اين شهرهاي ساحلي با تورهاي فراموش نشدني، اقامتگاه هاي مجلل و جذابيت درياي مديترانه با قيمتي معقول و قابل دسترس منتظر شما هستند. با آژانس مسافرتي آهوبال مجري مستقيم تور تركيه سفري را آغاز كنيد كه خاطراتي را براي شما به يادگار بگذارد كه براي يك عمر يادتان بماند. گنجينه هاي ساحلي تركيه منتظر ورود شما هستند.شما مي توانييد براي رزرو تور و مشاوره رايگان با همكاران ما به شماره 02122797870 تماس حاصل فرماييد.مصاحبت با شما افتخار ماست.


برچسب: جواهرات ساحلي تركيه: تورهاي به ياد ماندني كوش آداسي ، بدروم و مارماريس،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۳۱:۰۴ توسط:AHOO موضوع: نظرات (0)

سنت هاي باستاني، شگفتي هاي مدرن: عمان يا دبي

 


سنت هاي باستاني، شگفتي هاي مدرن: عمان يا دبي
 

در طول ۱۰ سال گذشته، هر دو كشور عمان و دبي رشد قابل توجهي را در صنعت گردشگري خود تجربه كرده اند، البته با تفاوت هاي قابل توجه. در حالي كه دبي مدتهاست به عنوان يك مركز گردشگري جهاني شناخته شده است، عمان به عنوان يك مقصد آينده دار و رو به رشد در خاورميانه ظاهر شده است و با زيبايي طبيعي و ميراث فرهنگي خود مسافران را به خود جذب مي كند.
گردشگري دبي در چند دهه گذشته در مسير صعودي قرار داشته است. اين شهر خود را به عنوان مقصد پر زرق و برقي تبديل كرده است كه به خاطر هتل هاي مجلل، آسمان خراش هاي بلند و مراكز خريد در سطح جهاني شناخته شده است. در دهه اخير، دبي به سرمايه گذاري هنگفت در زيرساخت ها و پروژه هاي مرتبط با گردشگري، از جمله توسعه جاذبه هاي نمادين مانند برج خليفه، پالم جميرا و دبي مال ادامه داده است. اكنون اين تلاش‌ها به ثمر نشسته است، و تور دبي اكنون در ميان برترين مقاصد گردشگري جهان قرار دارد.

همچنين در دهه اخير، عمان، اگرچه در مقياس كوچكتر، رشد قابل توجهي را تجربه كرده است، و از زيبايي طبيعي و ميراث فرهنگي خود براي جذب مسافران خاص و مرفه بهره برده است. هر دو مقصد به سرمايه گذاري در صنايع گردشگري خود ادامه مي دهند تا آينده اي پر رونق و رو به رشد را براي اين بخش تضمين كنند.

 

اكثر ما ايراني ها با جاذبه هاي دبي آشنا هستيم ولي اين اطلاعات در مورد عمان كمتر است .در اين نوشتار سعي مي كنيم تا حد امكان از داشته هاي غني عمان با شما سخن گفته و با مقايسه اين دو مقصد گردشگري در انتخاب شما سهيم باشيم.

عمان كشوري با تاريخ غني، مناظر خيره كننده و گنجينه هاي فرهنگي است. برخي از جاذبه هاي گردشگري عمان به شرح ذيل مي باشد:

1. مسقط: پايتخت عمان به دليل تركيب زيباي قديمي و جديدش شناخته شده است. از جاذبه‌هاي ديدني مي‌توان به مسجد جامع سلطان قابوس، خانه اپراي سلطنتي اشاره كرد.

2. ماسه‌هاي وهيبا: اين صحراي وسيع مقصدي محبوب براي تپه‌ نوردي، شتر سواري و كمپينگ است. آرامش صحرا را تجربه كنيد، غروب هاي خيره كننده را ببينيد و با جوامع باديه نشين تعامل داشته باشيد.

3. نيزوا: در داخل عمان، نيزوا به دليل قلعه هاي تاريخي خود، از جمله قلعه نيزوا و قلعه باله، كه سنت و ميراث معماري عمان را ارائه مي دهد، مشهور است. نزواي پر جنب و جوش را از دست ندهيد و البته سوق را كه به‌خاطر صنايع دستي، ظروف نقره‌اي، و محصولات سنتي عماني معروف است.

 

4. جبل شمس: معروف به "كوه خورشيد"، جبل شمس بلندترين قله در عمان است كه مناظري خيره كننده از دره معروف به گراند كانيون را ارائه مي دهد. علاقه مندان به پياده روي و كمپينگ از مسيرهاي ديدني و فرصت هاي كمپينگ لذت خواهند برد.

5. وادي شب: اين وادي (دره) زيبا، مقصدي محبوب براي پياده روي و شنا است. صخره هاي شگفت انگيز را كاوش كنيد، در ميان نخلستان هاي سرسبز قدم بزنيد و در استخرهاي طبيعي شفافي كه توسط آبشارها تشكيل شده اند، شنا كنيد.

6. سور: يك شهر ساحلي كه به خاطر كارخانه هاي كشتي سازي سنتي اش معروف است. براي آشنايي با ميراث دريانوردي منطقه و مشاهده هنر سنتي ساخت قايق هاي چوبي، از موزه دريايي سور ديدن كنيد.

7. صلاله: صلاله كه در بخش جنوبي عمان قرار دارد، به خاطر فضاي سبز سرسبز، سواحل پر از نارگيل و فصل سالانه خريفمعروف است . سايت باستاني تاريخي وادي خيره كننده البليد را كشف كنيد و از بازارهاي كندر تازه لذت ببريد.

8. شبه جزيره مسندم : اين منطقه كه در شمالي ترين قسمت عمان قرار دارد، به خاطر آبكند هاي شگفت انگيز، آب هاي شفاف و مناظر خيره كننده اش شناخته شده است. با كشتي كروز برويد، غواصي كنيد و از آرامش اين منطقه دورافتاده لذت ببريد.

اينها تنها چند نكته برجسته از جاذبه هاي بسياري است كه تور عمان ارائه مي دهد. زيبايي طبيعي، ميراث فرهنگي غني و مهمان نوازي گرم اين كشور، آن را به مقصدي جذاب براي مسافراني كه به دنبال تجربه‌اي اصيل عربي هستند، تبديل كرده است.

 

دبي يا عمان كدام را انتخاب كنيم؟
هم عمان و هم دبي تجربيات منحصر به فرد و جالبي را ارائه مي دهند، بنابراين انتخاب مقص در نهايت به ترجيحات شما و آنچه مي خواهيد در طول سفر تجربه كنيد بستگي دارد. يك مقايسه دوگانه به شما در تصميم گيري كمك مي كند:

۱. فرهنگ و اصالت:

- عمان: به خاطر تاريخ غني، معماري سنتي و ميراث فرهنگي محافظت شده اش شهرت دارد. مي توانيد قلعه هاي باستاني، بازارهاي سنتي (سوك) را كشف كنيد و مهمان نوازي گرم مردم عماني را تجربه كنيد.

- دبي: شهري مدرن و جهاني با تركيبي از فرهنگ ها. اين مكان تركيبي از جاذبه‌هاي سنتي و معاصر، از جمله مكان‌هاي ديدني نمادين مانند برج العرب، برج خليفه و جزاير مصنوعي مانند پالم جميرا.

۲. زيبايي طبيعي و مناظر:

- عمان: ميزبان مناظر طبيعي خيره كننده، از جمله كوه هاي بلند، بيابان هاي وسيع، وادي ها و خطوط ساحلي زيبا است. مي توانيد از فعاليت هايي مانند پياده روي، كمپينگ و بازديد گياهان و جانوران متنوع لذت ببريد.

- دبي: در حالي كه دبي بيشتر يك شهر كويري است، اما جاذبه هاي مصنوعي مانند باغ معجزه و فواره دبي را ارائه مي دهد. همچنين داراي سواحل زيبا و مناطق ساحلي است، اما زيبايي طبيعي دبي به اندازه عمان برجسته نيست.

۳. ماجراجويي و فعاليت در فضاي باز:

- عمان: فرصت‌هاي ماجراجويي مختلفي مانند تپه‌ نوردي، شتر سواري، غواصي، پياده‌روي و كوه پيمايي را ارائه مي‌دهد. ناهمواري ها زمينه اي مناسب را براي علاقه مندان به تفريحات فضاي باز فراهم مي كند.

- دبي: گزينه هاي ماجراجويي مانند سافاري در صحرا، چتربازي، اسكي داخل سالن و ورزش هاي آبي را ارائه مي دهد. دبي بيشتر بر جاذبه ها و سرگرمي هاي مدرن متمركز است.

۴. زندگي شبانه و سرگرمي:

- عمان: با چند مكان و كلوب صرفا در شهرهاي بزرگ، صحنه‌هاي زندگي شبانه آرام‌تري را ارائه مي‌دهد. مسقط، پايتخت، داراي رستوران‌ها و سالن‌هاي مجلل است، اما زندگي شبانه در كل به اندازه دبي پر جنب و جوش نيست.

- دبي: به خاطر زندگي شبانه پر جنب و جوشش، با طيف گسترده اي از گزينه هاي سرگرمي، از جمله رستوران هاي درجه يك، كلوپ هاي شبانه، موسيقي زنده، و نمايش مشهور است. دبي به خاطر تجربه هاي لوكس و عجيب و غريب شهرت دارد.

۵. دسترسي و حمل و نقل:

- عمان: از نظر اندازه كوچكتر است، اما به خوبي توسط فرودگاه ها و جاده ها ارتباط دارد. مسقط به عنوان نقطه ورود اصلي عمل مي كند و حمل و نقل در داخل كشور نسبتاً ساده است.

- دبي: يك مركز اصلي حمل و نقل بين المللي با زير ساخت هاي عالي است. فرودگاه بين المللي دبي يكي از شلوغ ترين فرودگاه هاي جهان است.

اين عوامل را در نظر بگيريد و تعيين كنيد كه كدام جاذبه ها براي شما در سفر مهم هستند. هر دو مقصد تجربيات منحصر به فردي را ارائه مي دهند، و آژانس مسافرتي آهوبال هر دو كشور را در قالب تور ارائه مي دهد . انتخاب با شماست ...


برچسب: سنت هاي باستاني، شگفتي هاي مدرن: عمان يا دبي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ تير ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۳۸:۲۹ توسط:AHOO موضوع: نظرات (0)

جاده‌هاي رنگارنگ از بالكن اروپا: تور گرجستان

 


جاده‌هاي رنگارنگ از بالكن اروپا: تور گرجستان

گرجستان مقصد شگفت‌انگيزي است كه داراي كوه‌هاي باشكوه قفقاز و سواحل زيباي درياي سياه است.خيابان‌هاي سنگفرش شده و تنوع معماري در تفليس (پايتخت گرجستان)تجربه سفري فراموش نشدني را براي مسافران فراهم مي‌كند.اين كشور به دليل نزديكي با ايران،هرساله گردشگران بسياري را به خود جذب مي‌كند و شما مي‌‎توانيد با يك پرواز كوتاه مدت در طي يك ساعت و ۴۵ دقيقه به گرجستان برسيد.

اين كشور آب و هواي مطبوعي را در بهار و تابستان دارد، به همين خاطر قيمت تور گرجستان در اين فصل‌ها كمي بيشتر است. اما در كل به دليل ارزان بودن اين مقصد نسبت به ديگر مقاصد خارجي و عدم نياز به اخذ ويزا براي ايرانيان، محبوبيت تور گرجستان در ايران بسيار زياد است. تور تفليس به دليل وجود بناهاي تاريخي، كليساهاي باشكوه و ... به يكي از مقاصد پرطرفدار و شلوغ بدل شده است. البته تور باتومي و تورهاي تركيبي گرجستان نيز در دسترس مسافران هستند.

 


قيمت تور گرجستان چقدر است؟

عوامل بسياري در تعيين نرخ تور گرجستان نقش دارند كه شامل كلاس پروازي و ساعت پرواز، كيفيت و ستاره‌هاي هتل، تعداد روزهاي اقامتتان‌ در شهرهاي توريستي گرجستان، خطوط هوايي منتخب شما و همچنين خدمات اضافي مانند ناهار يا گشت‌هاي اضافي هستند.

بنابراين اگر به دنبال تور ارزان قيمت گرجستان هستيد، مي‌توانيد از پروازهاي صبح استفاده كنيد و يا براي كاهش قيمت تور گرجستان، از تورهاي لحظه آخري، آفر تور گرجستان در فصول مختلف، اقامت در هتل‌هاي متوسط و ساير مواردي كه باعث كاهش هزينه مي‌شوند، استفاده كنيد. در فصل بهار با توجه به اينكه مردم سفرهاي نوروزي را شروع مي‌كنند، قيمت تور گرجستان نسبتا بالا مي‌رود ولي بعد از ۱۴ ام فرورودين، به مرور با كاهش نرخ تور گرجستان روبه‌رو خواهيم بود.

سفر به تفليس، باتومي يا هر دو؟ كدام تور را انتخاب كنم؟

هم تفليس و هم باتومي دو شهر مهم و زيباي گرجستان هستند كه بيشتري محبوبيت را در ميان مسافران دارند. شما مي‌توانيد با سفر به هر كدام از مكان‌هاي تاريخي، كليساها، طبيعت جذاب، سواحل زيبا و چشمه‌هاي آب گرم ديدن كنيد و تعطيلات خود را به بهترين شكل سپري كنيد.

در تور تفليس باتومي شما مي‌توانيد تجربه بازديد از سواحل شگفت‌انگيز درياي سياه را داشته باشيد و در سواحل مدرن باتومي مي‌توانيد به تفريح و گشت و گذارهاي شبانه بپردازيد. همچنين مي‌توانيد كليساهاي ارتودوكس و مساجد نقاشي شده را از نزديك ببينيد و در سواحل آفتابي قدم زده و محو فرهنگ گرجستان شويد.

بايد بگوييم كه هر دوي اين شهرها زيبايي‌هاي خاص خودشان را دارند و خاطرات بي‌نظيري را براي شما خواهند ساخت. ولي به طور كلي اگر به تفريح و گردش در كنار سواحل زيبا و كسب آرامش نياز داريد، بايد به تور باتومي برويد و در صورتي كه به بازديد از كليساها و جاذبه‌هاي تاريخي علاقه داريد، بهتر است تفليس را انتخاب كنيد. همچنين مي‌توانيد تور تركيبي تفليس – باتومي را امتحان كنيد و از سفر گرجستان خود نهايت لذت را ببريد.

 


بهترين زمان براي سفر به گرجستان

ماه‌هاي مي و ژوئن (اوايل تابستان و يا اوايل پاييز) براي خريد تور گرجستان عالي است. زيرا شرايط آب و هوايي اين كشور نه سرد است و نه بيش از حد گرم. تور مسافرتي گرجستان در فصل بهار و براي عيد نوروز نيز طرفداران بسياري دارد. گرجستان در فصل زمستان سرماي شديدي دارد و بايد هر لحظه منتظر بارش باران و يا برف باشيد. به همين خاطر قيمت تورهاي گرجستان در زمستان به پايين‌ترين حد مي‌رسد.

تور گرجستان ارزان و لحظه آخري

از آنجايي كه تور گرجستان ارزان است و در مقايسه با ساير كشورهاي اروپايي هزينه چندان بالايي ندارد، اغلب افراد تمايل دارند كه حداقل براي يكبار هم كه شده، سفر به گرجستان را تجربه كنند. هزينه‌هاي پايين و امكان سفر بدون ويزا براي ايرانيان، تور گرجستان را هميشه در صدر ليست گردشگران قرار مي‌دهد. شما مي‌توانيد تور گرجستان ارزان را خريداري كنيد و يا از سفري مقرون به ‌صرفه با تور لحظه آخري گرجستان لذت ببريد.

از طرفي يكي از موضوعات مهمي كه روي نرخ تور مسافرتي اثر مي‌گذارد، هزينه هتل و مدت اقامت شماست. هر چند كه تور تفليس تور گراني نيست اما سفر به آن با كلاس پروازي گران قيمت، اقامت در هتل‌هاي ۵ ستاره و لوكس آن، همراه با ترانسفر فرودگاهي ليدر فارسي زبان، هزينه سفر شما را بالا مي‌برند.

اما در شرايطي كه براي يك پكيج مسافرتي گرجستان، صندلي‌هاي هواپيما خالي باشد يا هتل‌هاي رزرو شده خالي از مسافر باشند، تور لحظه آخري گرجستان ارائه مي‌شود و شما مي‌توانيد بعضا اين تورهاي ارزان قيمت را تا ۷۰ درصد زير قيمت اصلي تهيه كنيد. خوشبختانه آژانس گردشگري آهوبال تور گرجستان ارزان و لحظه آخري را با قيمت‌هاي باورنكردني در طول سال ارائه مي‌دهد. براي اطلاعات بيشتر با كارشناسان ما به شماره ۲۲۷۹۷۸۷۰ تماس حاصل فرماييد.


برچسب: جاده‌هاي رنگارنگ از بالكن اروپا: تور گرجستان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ تير ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۱۶:۰۸ توسط:AHOO موضوع: نظرات (0)

ديدني هاي استانبول: 10 تور برتر استانبول

 


ديدني هاي استانبول: 10 تور برتر استانبول
 


ستانبول، شهر مسحور كننده اي كه شرق در آن با غرب ملاقات مي كند، با تاريخ غني، فرهنگ پر جنب و جوش و معماري خيره كننده خود مسافران را محسور خود مي كند. گشت و گذار در اين شهر فريبنده براي هر مسافر مشتاقي ضروري است. در اين مقاله، 10 تور استانبول را ارائه مي دهيم كه هر كدام تجربه اي منحصر به فرد و همه جانبه را ارائه مي دهند كه ماهيت اين شهر باشكوه را به تصوير مي كشد. از مكان هاي ديدني باستاني گرفته تا بازارهاي پر جنب و جوش، از كاخ هاي نفيس گرفته تا سفرهاي دريايي آرام در امتداد تنگه بسفر، اين تورها شما را به سفري در گذشته و حال استانبول مي برد. با ما همراه باشيد تا از جواهرات پنهان و جاذبه هاي ديدني اين مقصد قابل توجه رونمايي كنيم.

 


تور محله تاريخي سلطان احمد
منطقه تاريخي سلطان احمد كه به عنوان قلب استانبول قديم شناخته مي شود، گنجينه اي از اماكن تاريخي است. اين تور شما را در گذشته باستاني شهر غوطه ور مي كند، با بازديد از مكان هاي ديدني نمادين مانند اياصوفيه، مسجد آبي و كاخ توپكاپي. داستان هاي شگفت انگيز پشت اين گنجينه هاي معماري را كشف كنيد و از زيبايي نفس گير آنها شگفت زده شويد.

 


بر روي تنگه بسفر
سفري خوش منظره در بسفر را آغاز كنيد و شاهد آميزه اي خيره كننده از تأثيرات اروپايي و آسيايي باشيد. از كنار قصرهاي باشكوه، عمارت‌هاي زيباي كنار آب، و پل‌هاي نمادين عبور كنيد. در خلال آشنا شدن با تاريخ دريايي شهر، چشم انداز فريبنده شهر را تحسين كنيد. تور استانبول 4 شب و5 روز چشم اندازي منحصر به فرد از استانبول را ارائه مي دهد و زيبايي هاي طبيعي و شگفتي هاي معماري آن را به نمايش مي گذارد.

 


خريد از بازار بزرگ
در بازار بزرگ، يكي از قديمي‌ترين و بزرگترين بازارهاي سرپوشيده جهان، تجربه‌اي پر جنب و جوش و احساسي را تجربه كنيد. اين تور شما را در كوچه‌هاي هزارتويي پر از منسوجات رنگارنگ، جواهرات نفيس، ادويه جات و صنايع دستي سنتي به خريد مي برد. در شلوغي و ازدحام غوطه ور شويد، غذاهاي لذيذ محلي را بچشيد و براي خريد يك سوغاتي عالي حتما چانه بزنيد.

تور غذاهاي خياباني استانبول
در مواجهه با غذاهاي خياباني استانبول، ذائقه‌ خود را وسوسه كنيد و لذت‌هاي آشپزي شهر را محك بزنيد. از كباب هاي خوش طعم و مزه هاي سنتي گرفته تا شيريني هاي لذيذ و چاي هاي معطر، استانبول مجموعه اي از طعم ها را ارائه مي دهد. مسير غريزي خود را به دكه‌ها و غذاخوري‌هاي خياباني محلي دنبال كنيد، جايي كه مي‌توانيد بهترين غذاهاي خياباني شهر را امتحان كنيد.

 


تور جزاير پرنس (آدالار)
از شلوغي شهر فرار كنيد و به سمت جزاير پرنس حركت كنيد. اين مجمع الجزاير متشكل از 9 جزيره در درياي مرمره يك خلوت آرام از زندگي شهري را ارائه مي دهد. خيابان‌هاي بدون ماشين را با دوچرخه يا كالسكه اسب را كشف كنيد، از محلات خوش‌منظره لذت ببريد، و عمارت‌هاي جذاب دوران ويكتوريا را كشف كنيد. اين تور نگاهي اجمالي به گذشته زيباي استانبول را ارائه مي دهد و يك اقامت ايده آل در گوشه اي دنج را فراهم مي كند.

 


كاخ دولما باغچه گشتي در استانبول مدرن
در عظمت كاخ دولما باغچه، نمادي باشكوه از شكوه و مدرن شدن استانبول غوطه ور شويد. اين تور تركيبي از بازديد از كاخ، با فضاي داخلي پرآذين و موقعيت خيره كننده در كنار آب، با كاوش در استانبول مدرن است. محله‌هاي پرجنب‌وجوش بي‌اوغلو و ميدان تقسيم، مملو از كافه‌ها، فروشگاه‌ها، و گالري‌هاي هنري مدرن را كشف كنيد.

 


تور مراسم سماع صوفيه
سفري معنوي و مسحوركننده را در مراسم عرفاني دراويش در حال چرخش تجربه كنيد. اين سنت صوفيان علوي كه در مكان‌هاي خاص در استانبول برگزار مي‌شود، رقصي فريبنده را به نمايش مي‌گذارد كه نشان‌دهنده وحدت روحاني با خداست. شاهد اجراي مسحور كننده، ذكر گويي و دعاهاي عرفاني همراه با موسيقي مدهوش كننده باشيد و در مورد فلسفه عميق پشت اين رقص سماع چند صد ساله غور كنيد.

 

تور عكاسي استانبول
هويت شهري استانبول را با لنز دوربين خود در يك تور عكاسي جاودانه كنيد. فتوژنيك ترين نقاط شهر، از نقاط ديدني نمادين تا گوشه هاي پنهان را كاوش كنيد. نكات ارزشمند عكاسي را از يك راهنماي حرفه اي بياموزيد و در عين حال غرق در رنگ هاي زنده، معماري منحصر به فرد و زندگي خياباني شلوغ شويد. اين تور براي علاقه مندان به عكاسي در تمام سطوح مهارتي عالي است.

 


تجربه حمام تركي
در يك حمام سنتي تركي كه در تركيه نيز به همين نام معروف است، استراحت كنيد و تجديد قوا كنيد. اين آيين حمام كردن صدها ساله تركيبي از بخار، لايه برداري پوست، و ماساژ براي تجربه اي واقعا لذت بخش است. تسليم محيط آرام شويد، بدن خود را تميز كنيد و خود را در سنت هاي فرهنگ تركيه غرق كنيد. براي ادامه تور استانبول 7 شب و8 روز ، احساس شادابي و سرزندگي و انرژي داشته باشيد.

 

كليساي چورا و تور پياده روي فنر– بالات
اين تور پياده روي شما را در خيابان‌هاي جذاب فنر و بالات كه به‌خاطر خانه‌هاي پر جنب و جوش، كافه‌هاي عجيب و غريب، و فضاي بي‌نظير شهرت دارند، مي‌برد. از كليساي خيره كننده Chora كه با موزاييك ها و نقاشي هاي ديواري بيزانسي تزئين شده است، ديدن كنيد و در تاريخ غني اين محله هاي فرهنگي متنوع و متكثر جستجو كنيد.

 


سخن پاياني

جذابيت استانبول در تركيب يكپارچه سنت و مدرنيته نهفته است و بازديدكنندگان را با شگفتي هاي باستاني، بازارهاي پر جنب و جوش و مناظر زيباي خود مجذوب خود مي كند. 10 تور برتر استانبول كه در بالا ذكر شد طيف متنوعي از تجربيات را ارائه مي دهند و به شما اين امكان را مي دهند كه در تاريخ جذاب، فرهنگ پر جنب و جوش و لذت هاي آشپزي شهر غرق شويد. خواه نقاط ديدني تاريخي، ديدارهاي فرهنگي، كاوش هاي آشپزي، يا استراحتگاه هاي آرام را ترجيح مي دهيد، تور استانبول آهوبال چيزي براي ارائه به هر مسافري دارد. براي كسب اطلاعات بيشتر شما مي توانيد با كارشناسان ما به شماره 22797870 تماس حاصل كرده و يا به سايت ما به نشاني Ahoobaal.com مراجعه فرماييد.


برچسب: ديدني هاي استانبول: 10 تور برتر استانبول،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ تير ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۱۵:۱۷ توسط:AHOO موضوع: نظرات (0)

شكوه طبيعت ، هنر و معماري در سرزمين لبخند

 


شكوه طبيعت ، هنر و معماري در سرزمين لبخند
. از شهرهاي پر جنب و جوش گرفته تا جزاير آرام و مكان هاي تاريخي، اين كشور طيف متنوعي از تجربيات را براي مسافران فراهم مي كند. در صورتي كه تمايل داريد اطلاعات بيشتري را در مورد تور تايلند ... كسب نماييد به سايت ما به نشاني Ahoobaal.com مراجعه كنيد


تايلند يك مقصد توريستي محبوب است كه به دليل فرهنگ پر جنب و جوش، مناظر خيره كننده، سواحل زيبا و تاريخ غني خود شناخته شده است. برخي از جاذبه هاي گردشگري تور تايلند به شرح زير است:

بانكوك، پايتخت تايلند
يك كلانشهر پويا و پرجنب‌وجوش است كه مدرنيته را با جذابيت سنتي تركيب مي‌كند. اين شهر پرجنب‌وجوش مجموعه‌اي از جاذبه‌ها را ارائه مي‌كند كه براي هر نوع مسافري چيزي براي ارائه دارد. يكي از مكان‌هايي كه در بانكوك بايد از آن ديدن كنيد، كاخ بزرگ الهام‌بخش است، مجموعه‌اي باشكوه كه براي نسل‌ها محل اقامت پادشاهان تايلند بوده است. در محوطه كاخ، وات فرا را خواهيد ديد كائو كه به معبد بوداي زمرد نيز معروف است. اين معبد نمادين مجسمه بوداي ساخته شده از يك تكه يشم را در خود جاي داده است.

يكي ديگر از جواهرات معماري در بانكوك معبد سپيده دم است كه با شكوه در سواحل رودخانه چائو فرايا قرار دارد. طراحي منحصربه‌فرد آن كه با كاشي‌هاي چيني رنگارنگ مزين شده است، آن را به منظره‌اي ديدني تبديل مي‌كند، به‌ويژه در هنگام غروب خورشيد كه مناره‌هاي آن به زيبايي نور را بازتاب مي دهند.

بانكوك فراتر از معابد باشكوهش، به خاطر بازارهاي خياباني شلوغش هم معروف است و بازار آخر هفته چاتوچاك براي افرادي كه به خريد علاقه دارند، بايد از آن بازديد كنند. اين بازار با هزاران غرفه كه طيف وسيعي از كالاها، از پوشاك و اكسسوري گرفته تا صنايع دستي و عتيقه را عرضه مي‌كنند، بهشت خريداران است. علاوه بر اين، مكان فوق‌العاده‌اي براي امتحان غذاهاي خياباني محلي و غوطه‌ور شدن در فضاي پر جنب و جوش تايلند است.

در بانكوك، بازديدكنندگان مي توانند تعداد پر شماري از جاذبه هاي ديگر، از جمله بازارهاي شناور، زيست شبانه ، مراكز خريد مجلل، و تجربه هاي بي بديل آشپزي در سطح جهاني را كشف كنند. سيستم حمل‌ونقل عمومي كارآمد شهر، از جمله توك‌توك‌هاي نمادين و قطار، جابجايي در محله‌هاي مختلف را آسان مي‌كند.

به طور كلي، تركيب مدرنيته و سنت بانكوك به همراه جاذبه هاي جذاب و فضاي پر تحرك، آن را به مقصدي جذاب براي مسافراني كه به دنبال تجربه اي فراموش نشدني در قلب تايلند هستند، تبديل كرده است.

 

پوكت: بزرگترين جزيره تايلند
اين جزيره به خاطر سواحل خيره كننده، زندگي شبانه پر جنب و جوش و فعاليت هاي آبي مشهور است. ساحل پاتونگ ، ساحل كاتا نوي و جزاير في في از جاذبه هاي محبوب هستند. پوكت همچنين مكان هاي فرهنگي مانند Wat Chalong و Big Buddha را در خود جاي داده است.

اين جزيره به خاطر سواحل بكرش كه كيلومترها امتداد دارند، شن‌هاي طلايي، آب‌هاي فيروزه‌اي و غروب خيره‌كننده‌اش معروف است. در ميان سواحلي كه بايد حتماً از آن ديدن كنيد، ساحل پاتونگ با فضاي پر جنب و جوش، زندگي شبانه شلوغ، و مجموعه اي از ورزش ها و فعاليت هاي آبي، مكاني متمايز است.

 

براي كساني كه به دنبال تجربه ساحلي ساكت‌تري هستند، ساحل كاتا نوي با محيط آرام و آب‌هاي شفاف خود گوشه اي دنج را فراهم مي‌كند كه براي شنا و غواصي مناسب است. يكي ديگر از جاذبه‌هاي محبوب تور پوكت ، جزاير في في است ، مجمع‌الجزايري زيبا كه با صخره‌هاي آهكي مرتفع، تالاب‌هاي زمردي و صخره‌هاي مرجاني خيره‌كننده مشخص مي‌شود و آن را به بهشتي براي غواصان و علاقه‌مندان به طبيعت تبديل مي‌كند.

پوكت فقط ساحل و آفتاب نيست. اين جزيره در عين حال واجد اماكن فرهنگي است كه بخشي از ميراث غني تايلند را به نمايش مي گذارد. معبد وات چالونگ ، معبد بوداي مورد احترام، با معماري پيچيده، تزئينات پرآذين و فضاي معنوي خود بازديدكنندگان را به خود جذب مي كند. بوداي بزرگ، مجسمه اي باشكوه كه بر فراز تپه اي قرار گرفته است، مناظري پانوراميك از جزيره ارائه مي دهد و نماد صلح و آرامش است.

 


پاتايا هميشه محبوب
اين شهر كه در خليج افسانه اي تايلند قرار دارد، يك شهر ساحلي پر جنب و جوش است كه با زندگي شبانه پر جنب و جوش، پارك هاي تفريحي و آبي هيجان انگيز، و سواحل زيبا، بازديدكنندگان را مجذوب خود مي كند. تور پاتايا به عنوان مركزي براي تور هاي پرتحرك شهرت پيدا كرده است و طيف متنوعي از مكان‌هاي تفريحي را ارائه مي‌كند كه عمدتا شبها به هنگام خنكي هوا فعالند.

فراتر از زيست شبانه ، پاتايا داراي جاذبه هاي فراواني براي هر مسافري است. يكي از مكان‌هاي ديدني كه بايد از آن بازديد كرد، معبد باشكوه حقيقت است، معبدي الهام‌بخش كه تماماً از چوب ساخته شده است و به‌طور پيچيده با نقوش معنوي و فلسفي حكاكي شده است. اين مكان نگاهي اجمالي به فرهنگ و معنويت تايلند ارائه مي دهد و بازديدكنندگان را از شكوه معماري خود شگفت زده مي كند.

 

براي كساني كه به دنبال فرار از شلوغي و آلودگي هاي صوتي هستند، پاتايا دسترسي آساني به جزيره مرجاني را فراهم مي كند. يك سفر كوتاه با قايق، بازديدكنندگان را به اين بهشت گرمسيري مي‌برد، جايي كه ماسه‌هاي سفيد بكر و آب‌هاي فيروزه‌اي در انتظار شماست. غواصي، شنا، و حمام آفتاب فعاليت‌هاي محبوبي هستند كه به بازديدكنندگان اجازه مي‌دهند از زيبايي‌هاي موجودات دريايي اطراف و صخره‌هاي مرجاني پر جنب و جوش لذت ببرند.

ديگر جاذبه هاي تايلند
برخي ديگر از جاذبه هاي تايلند كه در كشور ما معروفيت كمتري دارند ولي از ديدگاه جذابيت هاي طبيعي و فرهنگي دست كمي از بقيه آثار ندارند را در اينجا به چند نمونه اشاره مي كنيم :

جزيره سامويي : اين جزيره گرمسيري داراي سواحل با حاشيه نخل، استراحتگاه هاي مجلل و فضايي آرام است. ساحل چاونگ، دهكده ماهيگيران در بوفوت ، و معبد نمادين بوداي بزرگ از جاذبه‌هاي ديدني آن هستند.

بازارهاي شناور: بازارهاي شناور تايلند، مانند دامنوئن ، يك تجربه فرهنگي منحصر به فرد در سطح جهان را ارائه مي دهند. بازديدكنندگان مي توانند در كانال ها قايق سواري كنند، و همزمان محصولات تازه و صنايع دستي محلي را خريداري كرده و غذاهاي خوشمزه خياباني تايلندي را امتحان كنند.

 

پارك طبيعي فيل: پارك طبيعي فيل كه در نزديكي چيانگ ماي قرار دارد، پناهگاهي است كه به نجات و بازپروري فيل ها اختصاص يافته است. بازديدكنندگان مي توانند با اين موجودات باشكوه آشنا شوند، آنها را در زيستگاه طبيعي خود مشاهده كنند و در تعاملات مسئولانه با فيل ها شركت كنند.

پارك تاريخي آيوتايا: يكي از ميراث جهاني يونسكو، آيوتايا شهري باستاني با ويرانه هاي به خوبي حفظ شده است كه عظمت پايتخت سابق پادشاهي سيام را به نمايش مي گذارد. اين پارك تاريخي داراي معابد چشمگير و بقاياي كاخ هاي باستاني است.

كرابي : كرابي كه در درياي آندامان واقع شده است به دليل صخره هاي آهكي خيره كننده، آب هاي شفاف و جزاير بكر خود مشهور است. ساحل ريلي ، جزاير في في ، و استخر زمرد جاذبه هاي محبوبي براي عاشقان ساحل و علاقه مندان به ماجراجويي بشمار مي رود.

 

سخن پاياني
اينها تنها تعدادي از جاذبه هاي تايلند هستند. از شهرهاي پر جنب و جوش گرفته تا جزاير آرام و مكان هاي تاريخي، اين كشور طيف متنوعي از تجربيات را براي مسافران فراهم مي كند. در صورتي كه تمايل داريد اطلاعات بيشتري را در مورد تور تايلند ... كسب نماييد به سايت ما به نشاني Ahoobaal.com مراجعه كنيد يا با شماره تلفن : 22797870 با كارشناسان ما در ارتباط باشيد.


برچسب: شكوه طبيعت ، هنر و معماري در سرزمين لبخند،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۴۶:۵۶ توسط:AHOO موضوع: نظرات (0)

تجربه تور دبي؛ خريد كردن از بازارهاي سنتي و مدرن

 


تجربه تور دبي؛ خريد كردن از بازارهاي سنتي و مدرن
دبي، يكي از مهم‌ترين شهرهاي «امارات متحده عربي» است.


دبي، جاذبه‌هاي ديدني زيادي دارد، مانند: برج هاي سر به فلك كشيده، مراكز خريد بزرگ، اسكي در دل بيابان، سافاري، جزيره‌هاي مصنوعي، امكانات مدرن و ... . اين جاذبه‌ها ممكن است شما را وسوسه كتند تا براي تور دبي اقدام كنيد. در اين نوشته قصد داريم درباره دبي و جاذبه‌هاي گردشگري آن با شما صحبت كنيم.

دبي كجاست؟

دبي بزرگترين شهر امارات متحده عربي است. دبي يكي از شهرهايي است كه در حاشيه خليج فارس قرار دارد. امروزه دبي، يكي از شهرهاي موفق در سطح جهان است كه از نظر اقتصادي و بازرگاني در وضعيت خوبي به سر مي‌برد. زبان رسمي مردم دبي، «عربي» است و واحد پولشان نيز «درهم» است.

آب و هواي دبي، گرمسيري است. در تابستان‌ها هواي دبي بسيار گرم و مرطوب مي‌شود. به علت نزديكي دبي به خليج فارس، رطوبت زيادي در هوا وجود دارد. شبهاي دبي كمي خنك‌تر مي‌شود؛ اما به ندرت سرما در اين شهر احساس مي‌شود!

به طور كلي دبي ۲ فصل بيشتر ندارد؛ فصل گرم و فصل گرم تر! فصل گرم، پاييز و زمستان است و فصل گرم تر، بهار و تابستان. بسياري از افراد به دليل هواي معتدل و مطبوع دبي در زمستان، در اين فصل با تور دبي سفر مي‌كنند؛ اما در اين اوقات معمولاً گردشگران زيادي در شهر وجود دارند و همه چيز گران است. در تابستان تعداد گردشگران كمتر است؛ و قيمت تور دبي تابستان هم مناسب به نظر مي رسد.

مردم دبي بسيار مهمان‌نواز هستند. در دبي مي‌توانيد فرهنگ‌هاي مختلف را ببينيد. دبي از آن مناطقي است كه از نظر غذايي به شما بد نخواهد گذشت! انواع غذاهاي ايراني، عربي و لبناني در دبي سرو مي‌شود. از غذاهاي معروف دبي مي توان به شتر شكم پر، الهريس، هوموس، فلافل، مجبوس، گجيا، تبوله، آش آسارايا و مهالابيا اشاره كرد. اگر دوست داريد بدانيد در سفر به دبي بايد از چه مكان‌هايي ديدن كنيد، ادامه اين نوشته را بخوانيد.

در هنگام سفر به دبي، از چه مكان‌هايي ديدن كنيم؟

دبي جاذبه‌هاي زيادي دارد. ۱۰ جاذبه برتر ديدني و جذاب دبي را بشناسيد:

۱- بازار طلا: دوستداران طلا و جواهرات، بايد زماني را براي بازديد از بازار طلاي دبي اختصاص دهند. در هر كدام از مغازه‌هاي اين بازار مي‌توان انواع دستبند، گردنبند، النگو، انگشتر را مشاهده كرد. اين بازار در شب ديدني‌تر هم مي‌شود، زيرا زرق و برق طلاها زير نور چراغ مغازه بيشتر هم مي‌شود. بازار طلا يكي از پرطرفدارترين جاذبه‌هاي گردشگري خاورميانه است.

۲-دبي اوت لت مال: اولين مركز خريد اوت لت در خاورميانه، دوبي اوت لت مال است. اجناس بيش از ۱۲۰۰ برند برتر دنيا در اين مركز خريد وجود دارد. افرادي كه مي‌خواهند اجناس را با تخفيف‌هاي باورنكردني خريداري كنند، بازديد از دوبي اوت لت مال را از دست ندهند. انواع كيف، كفش، لباس، عطر، جواهرات، موبايل، كامپيوتر و... با تخفيف ۳۰ الي ۹۰ درصدي در اين مكان به فروش مي‌رسد. صدها فروشگاه در اين مركز خريد وجود دارد، در نتيجه با حوصله و وقت كافي به اين مكان بياييد.

۳- باغ شگفت‌انگيز: همه هلند را به عنوان سرزمين گل مي‌شناسند؛ اما چه كسي باور مي‌كند كه بزرگترين باغ گل جهان در يك سرزمين گرم و كويري مانند دبي وجود داشته باشد؟ باغ شگفت‌انگيز، بزرگترين باغ گل جهان است كه بيش از ۴۵ ميليون گل دارد.

۴- موزه دبي: در قلعه «الفهيدي» ساختماني براي دفاع از دبي ساخته شد كه هم اكنون به موزه دبي تبديل شده است. در گذشته اين مكان، محل اقامت خانواده حاكم و مقر دولت بوده است. زماني هم به عنوان پادگان از آن استفاده مي شد. بازديد از اين مكان براي علاقه‌مندان به تاريخ و معماري سنتي مناسب است. به موزه دبي برويد و ببينيد چگونه از بلوك‌هاي مرجاني، چوب، گچ و برگ نخل خرما براي ساختن اين بنا استفاده كرده‌اند.

 

۵- نماد دوبي، برج خليفه: برج خليفه بلندترين ساختمان دنيا است. اين ساختمان ۸۲۹.۸ متر طول دارد. بسياري از گردشگران دوست دارند به سكوي بازديد برج خليفه در طبقه ۱۲۴ بروند و منظره شهر را از آن ارتفاع ببينند. نماي شهر دوبي از آن ارتفاع واقعاً شگفت‌انگيز و بي‌نظير است.

۶- ساحل جميرا: ساحل جميرا در دبي، با شن‌هاي سفيد، يكي از زيباترين جاذبه‌هاي دبي است. اين ساحل، در جاده‌ ساحلي جميرا قرار دارد. در اين ساحل زيبا امكاناتي مانند جت اسكي و صندلي‌هاي راحتي براي استراحت وجود دارد.

۷- مارينا: مارينا، يك تفرجگاه ساحلي است. يك سمت مارينا با ساختمان‌هاي سر به فلك كشيده و سمت ديگر آن با قايق‌هاي بزرگ و كوچك احاطه شده است. اگر به تفريحات آبي علاقه داريد، سوار قايق شويد و دور بزنيد.

۸- صحراگردي: يكي از مواردي كه بايد حتما در ارزانترين تور دبي ، آن را تجربه كرد، صحراگردي است. حداقل يك شبانه‌روز از سفر خود را به صحراگردي اختصاص دهيد. در اين مدت از سكوت صحرا لذت ببريد، ماسه‌هاي روان را مشاهده و لمس كنيد، آسمان صاف و پرستاره كوير را تماشا كنيد، شترسواري كنيد، در خيمه‌هاي صحرا مانند صحرانشينان زندگي كنيد و لذت سافاري را نيز بچشيد. به شما قول مي‌دهيم اين بخش از سفر خود را هرگز فراموش نخواهيد كرد.

۹- آكواريوم دبي: آكواريوم دبي، يكي از جاذبه‌هاي مشهور در دبي است. براي ساختن اين آكواريوم، مخزن بسيار بزرگي در نظر گرفته شده است. مخزن را با ۱۴۰ گونه دريايي و حجم زيادي آب پر كرده‌اند. مي توانيد به همراه خانواده در تور دبي ارزان قيمت با دنياي زير آب آشنا شويد، در ميان تونل‌هاي آكواريوم قدم بزنيد و محو تماشاي آبزيان شويد. به علاوه در آكواريوم دبي مي‌توانيد سوار قايق‌هاي شيشه‌اي شويد يا براي مشاهده كوسه‌ها با قفس به زير آب برويد. اگر اهل هيجان هستيد، اين جا مكاني براي تخليه انرژي شما است.

۱۰- پيست اسكي دبي: پيست اسكي دبي، نخستين پيست سرپوشيده در خاورميانه است. در سال ۲۰۰۵، پيست اسكي دبي افتتاح شد. پيشرفته‌ترين سيستم‌هاي خنك‌كننده در اين پيست اسكي استفاده شده است و براي توليد برف، تكنيك‌هاي خاصي به كار برده‌اند. حيرت‌آور است كه چنين پيستي در كشوري ساخته شده است كه بارش برف سالانه آن صفر است! اگر به اسكي‌سواري علاقه مند هستيد، به اين پيست اسكي هيجان انگيز برويد.

در اين نوشته شما با دبي و ۱۰ جاذبه ديدني آن آشنا شديد. اميدواريم اين مطلب از آژانس مسافرتي آهوبال شما را به سفر به دبي ترغيب كرده باشد. اگر به اين شهر زيبا سفر كرديد، از نكات گفته شده در اين نوشته استفاده كنيد و لذت ببريد. يادتان باشد كه تور دبي لحظه آخري در حال حاضر وجود ندارد چون براي سفر به كشور امارات بايد ويزاي دبي تهيه كنيد. شما مي توانيد براي اطلاعات بيشتر با شماره ۲۹۷۹۷۸۷۰ تماس بگيريد تا كارشناسان ما بهترين پيشنهادات روز بازار را براي شما تدارك ببينند.


برچسب: تجربه تور دبي؛ خريد كردن از بازارهاي سنتي و مدرن،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ تير ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۳۹:۵۷ توسط:AHOO موضوع: نظرات (0)

تور دبي؛ سرگرمي و هيجان خانوادگي براي كودكان!

 


تور دبي؛ سرگرمي و هيجان خانوادگي براي كودكان!
 

دبي كه به عنوان يك كانون توريستي جهاني شناخته مي شود، با سبك زندگي مجلل، معماري نفس گير و فناوري پيشرفته، گردشگران را مجذوب خود مي كند. با اين حال، به همان اندازه به عنوان يك پناهگاه خانواده محور شناخته مي شود و گزينه هاي سرگرمي زيادي را براي كودكان و خانواده ها ارائه مي دهد. در تور دبي با مجموعه اي از پارك هاي موضوعي و موزه ها آشنا خواهيد شد و از تجربه اي فراگير لذت خواهيد برد.

در اين مقاله ما قصد داريم تا بهترين جاذبه هاي خانوادگي دوست داشتني در تور دبي را كشف كنيم كه براي كودكان و والدين به طور يكسان ساخته شده اند. با ما همراه باشيد.

آكواريوم دبي و باغ وحش زير آب

آكواريوم دبي و باغ وحش زير آب كه در مركز خريد معروف دبي مال واقع شده است، يكي از بزرگترين آكواريوم هاي سرپوشيده جهان است كه خانواده هاي داراي كودك بايد در تور دبي آن ديدن كنند. اين جاذبه گيرا كه مجموعه اي خيره كننده از بيش از 140 گونه دريايي را در خود جاي داده است، نمايشگاه هاي تعاملي، قايق سواري با كف شيشه اي و مشاهده نزديك با موجودات دريايي خارق العاده را ارائه مي دهد و تجربه اي فراموش نشدني را براي كودكان تضمين مي كند.

پارك ها و استراحتگاه هاي دبي

پارك ها و استراحتگاه هاي دبي يك مجموعه تفريحي عظيم با سه پارك موضوعي و يك پارك آبي است. پارك هاي موضوعي شامل Motiongate Dubai، Bollywood Parks Dubai و Legoland Dubai مي باشد. هر پارك داراي جاذبه ها و وسايل سواري منحصر به فردي است كه آن را به مقصدي عالي براي خانواده هايي با كودكان در هر سن و سالي تبديل مي كند. همچنين يك منطقه سرگرمي و غذاخوري با نام Riverland وجود دارد كه انواع گزينه هاي غذايي و برنامه هاي زنده را ارائه مي دهد.

پيست يخي دبي

پيست روي يخ دبي يك پيست اسكيت روي يخ در اندازه المپيك است كه تجربه اي مفرح و منحصر به فرد را براي خانواده هايي با كودكان ارائه مي دهد. اين مركز كه در مركز خريد دبي واقع شده است، مجموعه اي از جلسات اسكيت در طول روز و كلاس هاي اسكيت روي يخ را ارائه مي دهد. بنابراين چه مبتدي باشيد يا يك اسكيت باز حرفه اي، پيست يخ دبي مكاني عالي براي گذراندن بعد از ظهر شما خواهد بود.


باغ معجزه دبي

عاشق زيبايي مسحوركننده باغ معجزه دبي خواهيد شد. بهشتي با گل هاي نفس گير با نمايش خيره كننده بيش از 45 ميليون گل كه در خود جاي داده است. اين باغ وسيع به خانواده ها استراحتگاهي آرام براي تفريح در مناظر خيره كننده ارائه مي دهد. باغ معجزه دبي مجموعه اي از شگفتي هاي گل را به نمايش مي گذارد، از جمله مسيري به شكل قلب، ساعت گلي مسحوركننده و هرم الهام بخش كه با شكوفه هاي پر جنب و جوش آراسته شده است. با بازديد از باغ معجزه لحظات فراموش نشدني را در ميان هنر پر زرق و برق طبيعت رقم خواهيد زد.

فواره دبي

فواره دبي يك نمايش آب و نور مسحوركننده هر روز عصر در مقابل مركز خريد دبي و برج خليفه است. تماشاي فواره دبي رايگان است و راهي عالي براي پايان دادن به يك روز مفرح با خانواده است. علاوه بر اين، اين فواره داراي انواع الگوهاي آب و موسيقي است كه آن را به يك تجربه واقعا جادويي تبديل مي كند.

موزه دبي

موزه دبي مكاني عالي براي آشنايي با تاريخ و فرهنگ شهر دبي است. اين موزه كه در قديمي ترين ساختمان دبي قرار دارد، مجموعه اي از نمايشگاه ها و مصنوعات را به نمايش مي گذارد كه گذشته اين شهر را نمايش مي دهد. كودكان نمايشگرهاي تعاملي كه به آنها اجازه مي دهد زندگي در دبي را در گذشته تجربه كنند، دوست خواهند داشت.

دبي مال

در تور دبي، دبي مال به عنوان يك بهشت سرگرمي فراگير نيز شناخته مي شود و براي خانواده هايي با جاذبه هاي بسيار جذاب پذيرايي مي كند. از آكواريوم معروف دبي و باغ وحش زير آب گرفته تا كيدزانيا و پارك هيجان انگيز VR، كه بايد بگوييم هيجان در اينجا كم نيست. KidZania به عنوان يك مركز سرگرمي تعاملي عمل مي كند و كودكان قادر هستند تا حرفه هاي مختلف را كشف كنند و بينش هايي را نسبت به قلمرو حرفه اي به دست آورند. در همين حال، VR Park با تجربيات جذاب واقعيت مجازي خود زمينه را براي ماجراجويي هاي هيجان انگيز فراهم مي كند. دبي مال واقعاً سرگرمي هاي خانوادگي را به شكل خاصي باز تعريف مي كند.

نهر دبي

در نهر دبي (خور دبي) وارد يك ماجراجويي خانوادگي غني شويد، جايي كه تجربيات جذابي در انتظار شماست. شما در اينجا از قايق سواري سنتي و از مناظر مسحوركننده خط افق شهر دبي لذت خواهيد برد. مجموعه اي از رستوران ها و كافه هاي جذاب در امتداد نهر دبي وجود دارد و شما را به خوردن غذاهاي لذيذ يا طعم نوشيدني هاي با طراوت دعوت مي كنند، در حالي كه در محيطي آرام غوطه ور مي شويد. نهر دبي محيطي ايده آل را براي لحظاتي ارزشمند در كنار خانواده ارائه مي دهد.


نتيجه گيري

شهر دبي گزينه هاي سرگرمي فراواني را براي خانواده هاي داراي كودك به هنگام تور ارائه مي دهد. از پارك هاي موضوعي گرفته تا موزه ها، چيزي براي همه سن و سالي وجود دارد. بنابراين، اگر در حال برنامه ريزي براي تعطيلات خانوادگي هستيد، تور دبي را در اولويت قرار دهيد.


برچسب: تور دبي؛ سرگرمي و هيجان خانوادگي براي كودكان!،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۴۸:۱۱ توسط:AHOO موضوع: نظرات (0)